HASTA HAKLARI
1. Hizmetten Genel Olarak Faydalanma
Sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık
hizmetlerinden faydalanmak.
2. Eşitlik İçinde Hizmete Ulaşma
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, ekonomik ve sosyal
durumları dikkate alınmadan hizmet vermek.
3. Bilgilendirme
Her türlü hizmet ve imkânın neler olduğunu öğrenmek.
4. Kuruluşu Seçme ve Değiştirme
Sağlık kuruluşunu seçme ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık
hizmetlerinden faydalanmak.
5. Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme
Sağlık hizmeti verecek olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini,
görev, unvanlarını öğrenmek, seçmek ve değiştirebilmek.
6. Bilgi İsteme
Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemek.
7. Mahremiyet
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almak.
8. Rıza ve İzin
Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten
faydalanmak.
9. Reddetme ve Durdurma
Tedaviyi reddetme ve durdurulmasını istemek.
10. Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almak.
11. Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme
Kuruluşun imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde,
dini vecibelerini yerine getirmek.
12. Saygınlık Görme
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık
hizmeti almak.
13. Rahatlık
Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültü ve rahatsız edici bütün
etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almak.
14. Ziyaret
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi
kabul etmek.
15. Refakatçi Bulundurma
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkânları ölçüsünde ve tabibin
uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmak.
16. Müracaat, Şikâyet ve Dava Hakkı
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet
ve dava hakkını kullanmak.
17. Sürekli Hizmet
Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmak.
HASTA SORUMLULUKLARI
1. Hastalarımız kendi
sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmak ve sağlıklı bir yaşam için
verilen tavsiyelere uymak ile sorumludur.
2. Şimdiki ve eski sağlık
bilgilerini eksiksiz ve doğru şekilde vermek ve gerekli evrakları eksiksiz
getirmek,
3. Tedavisini yapan kişilerin önerilerine uymak ve
işbirliği yapmak,
4. Sağlığıyla veya
planlanmış tedavisiyle ilgili tam anlamadığı, açıklama ihtiyacı hissettiği
konularda soru sormak,
5. Tedavisini yapan
kişilere sağlığıyla veya durumuyla ilgili değişiklikleri bildirmek,
6. Tedaviyi reddetme veya
tedavi planına uymamaktan kaynaklanan sorumlulukları kabul etmek,
7. Tedavi ve tedavi
düzenini etkileyecek bütün klinik kurallara uymak,
8. Sağlık güvencesi
tarafından karşılanmayan ek ödemelerini veya ücretli hasta ise tüm ödemelerini
zamanında yapmak,
9. Hastalarımız hastane
malzemelerine verdiği zararları karşılamak ile sorumludur.
10. Çevresindekilere, diğer
hastalara ve personele saygı göstermek, sağlık çalışanlarının haklarını
gözetmek,
11. Randevu zamanına bağlı
kalıp gecikmelerde diğer bekleyenlerin önce muayene olmalarını sağlamak,
12. Bilinci açık ve planlı
yatışı yapılan hastaların tıbbi gereksinimi dışında yanında bulundurduğu
eşyaların kendi sorumluluğunda olduğunu bilmek ve buna göre tedbir almak,
13. Hastalarımız Sağlık
Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymak
ile sorumludur.
14. Hastalarımız sağlık
bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp
anlamadığını belirtmek ile sorumludur.
15. Tıbbi gereksinim ve
hastane idaresinin izin verdiği haller dışında yanıcı, yakıcı, parlayıcı madde
bulundurmamak,
16. Güvenli hoş bir ortam oluşturmak için bizlere destek olmak .